Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Φτιάχνω βραχιολάκι του Μάρτη

Πλησιάζει ο Μάρτης 
και θα πρέπει να φτιάξουμε τον μάρτη 
όπως μου έλεγε η μαμά μου όταν είμουνα και  εγώ παιδί.
Είναι μια ανάμνηση πολύ γλυκιά και θυμάμαι πως κάθε χρόνο μου έφτιαχνε.
Επερνε κλωστές από τους μουλινέδες της, 
λίγη από την κόκκινη και λίγη από την άσπρη
τις στριφογύριζε, και το έδενε σαν βραχιολάκι στο χέρι μου
 και έτοιμος ο Μάρτης!

Για να μην με κάψει ο ήλιος...έλεγε!

και έτσι μας θέλει η παράδοση.

Είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα έθιμα σε ολη την Ελλάδα.
Αλλοι τον θέλουν να πέφτει μόνος του στο τέλος του μήνα
άλλοι τον καίνε με την λαμπάδα το Πασχα
άλλοι τον ρίχνουν στο αρνι το Πάσχα για να μην τους καεί....
άλλοι τον ρίχνουν στα κεραμίδια για να το πάρει 
το πρώτο χελιδόνι που θα έρθει 
για να χτίσει την φωλιά του 
(αυτήν την εκδοχή ήξερα και εγω)


Πέρσι μια γειτόνισσα έφερε στην κόρη μου ένα βραχιολάκι 
και της το φόρεσε για Μαρτη 
ήταν πρώτη του μηνός.
της άρεσε και δεν της το έβγαλα
και το καμάρωνε.
ένα πρωί το έψαχνε και κατάλαβα ότι δεν το φορούσε
ξέρετε που το βρήκα?
στο μαξιλάρι της....
είχε πέσει το βράδυ στον ύπνο της....
εκείνο το βράδυ ήταν 31 Μαρτίου...
τυχαίο? ...ίσως....


Φέτος έφτιαξα εγώ για την μικρή μου Στεφανία


είναι φτιαγμένο με κερωμένο κορδονάκι
και φλος κλωστή πλεγμένο σε μεταξωτό κορδώνι


στο τέλος του μήνα θα το πετάξουμε στα κεραμίδια για να το βρούν τα χελιδόνια


έφτιαξα και και ακόμα δύο

 











ένα video για το πως φτιάχνει κανείς το απλό το παραδοσιακό βραχιολάκι μάρτη, βρήκα αυτό

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/ol9u_oHtn9w?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>



τελευταία τα σχέδια για τον μαρτη άρχισαν να ποικίλουν 
και να ξεφεύγουν από το απλό του σχήμα

ας πάρουμε μερικές ιδέες







 αν αντικαταστήσουμε τα χρώματα με κόκκινο και άσπρο
μπορούμε να φτιάξουμε κάτι τέτοιο
και για εμάς τις μαμάδες




μην μου πείτε ότι δεν θα φορέσε μάρτη φέτος!

προλαβαίνετε!!!

29 σχόλια:

  1. Ωραίες οι παραλλαγές του Μάρτη!!! Άντε με το καλό να μπει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εννοειτε οτι θα φορεσουμε μαρτη!!!

    Αλλα να χαθει 31 του μήνα εεε τυχαίο???
    Ωραιες οι παραλλαγες που μας εβαλες με το καλό να μας μπει ο μαρτης και να μας φερει και την ανοιξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στο διπλανό μου μπαλκόνι τον "Μάρτη" τον έριξαν σε μια γλάστρα, για να τον πάρει το χελιδόνι. Τελικά τον πήρε ο αέρας γιατί τα χελιδόνια πια σπανίζουν στις πόλεις...
    Ελπίζω να τα πούμε την Κυριακή...
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τέλειο! για να τηρούμε & τις παραδόσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εμείς φοράμε Μάρτη από νεογέννητο (τεσσάρων μηνών)...μας τον πρωτοέφτιαξε μια φίλη και κάθε χρόνο τον κάνει εκείνη!!!! Φέτος όμως λέω να κάνω και για μένα ένα!!!! Ευχαριστούμε για τις ιδέες Ευάκι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τελεια ολα!!!Ομορφο blog καλως σε βρηκα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εβίτα...τι υπέροχες ιδέες είναι αυτές!! Τι καταπληκτικά βραχιολάκια ...Ο Μάρτης που της έφτιαξες είναι πανεμορφος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπερπαραγωγή τα βραχιολάκια του Μάρτη!!!Μπράβο Εβίτα είναι όλα πανέμορφα!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι πολύ όμορφα όλα! Εννοείται πως θα βάλουμε Μάρτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Είναι τόσο όμορφα!Ειδικά το βραχιολάκι της Στεφανίας!!
    Δεν πειράζει αν μου φτιάξω ένα λίγο καθυστερημένα,ε ;)
    Καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΚΑΛΗΜΕΡΑ EVITA ΜΟΥ!!ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΤΑ ΒΡΑΧΙΟΛΑΚΙΑ ΣΟΥ!!!!ΤΕΛΕΙΑ!!!!
    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα Εβίτα, τα βραχιολάκια σου είναι σούπερ! Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φορεσαμε Μαρτη αλλα οτι τοσο ομορφο οσο τα δικα σου βραχιολακια..μπραβο..καλο σου μηνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κι εγώ αρκέστηκα στον παραδοσιακό μάρτη. Αλλά με τόσες επιλογές, μάλλον πρέπει να τον αλλάξω. Μια νότα φρεσκάδας στην παραδοση. Μπράβο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλησπέρα Εβιτα και καλώς σε βρήκα κι εγώ!!!
    Πολύ ωραίες και οι 2 εκδοχές των βραχιολακίων, σιγουρα η μικρη σου το καταχάρηκε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αχ αυτά τα βραχιολάκια δεν λείπουν ποτέ από το σπίτι μου κάθε πρώτη του Μάρτη παρ' όλο που τα παιδιά μου μεγάλωσαν!!!
    Τα δικά σου μ' αρέσουν πάρα πολύ και μπορούν να φορεθούν όλο το χρόνο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. με τοσα βραχιολακια δεν θα σε καψει καθολου μπραβο καλο μηνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εβίτα μου πολύ όμορφο το βραχιολάκι της Στεφανίας!! Απ' οτι είδες φόρεσα κι εγώ το δικό μου "παραδοσιακό" μαρτάκι... Καλό μήνα να έχουμε ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ααααα....υπερπαραγωγη!!!! Εγώ ένα απλό-παραδοσιακό έβαλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΕΒΙΤΑ ΜΟΥ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΤΑ ΜΑΡΤΑΚΙΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.ΘΑ ΜΠΩ ΝΑ ΔΩ ΠΩΣ ΓΙΝΟΝΤΕ ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΕΦΤΙΑΧΝΑ ΤΑ ΑΠΛΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΤΡΙΜΜΕΝΕΣ ΚΛΩΣΤΟΥΛΕΣ.ΦΕΤΟΣ ΕΝΑ ΑΓΟΡΑΚΙ ΕΦΤΙΑΞΕ ΜΑΡΤΑΚΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΦΟΡΑΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ Η ΣΚΑΣΜΕΝΗ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γεια σου Εβιτα ..Ηρθα ..Δεν θα πω οτι ειμαι χρυσοχέρα γιατι δεν καλλιεργησα ποτε καποιο ταλεντο που ισως κρυβω ..Η παροιμια λεει οτι με οποιον δασκαλο καθησεις τετοια γραμματα θα μαθεις .Αρα θα εισαι η αιτια που θα αρχισω να ασχολουμαι και γω με δημιουργιες ...ασχετως αν οι ελευθερες ωρες μου ειναι πολυ λιγες λογω τότι βρισκομαι καθε μερα στο καταστημα που διατηρει ο συζυγος..Χαιρομαι που ξαναβρεθηκαμε ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. να σαι καλα Εβιτα μου..και γω χαρηκα..μεσα απο αυτην την συναντηση ειδαμε την διαφορα με το ζωντανο και το αληθινο..χαιρομαι που γνωρισα διαμαντια με διαφορετικα χρωματα..και ξεχωριστο φως..καλη ξεκουραση..και καλη βδομαδα..σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΟΛΑ ΚΑΙ ΤΣΑΚΠΙΝΙΚΑ.ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Εβίτα μου χάρηκα αφάνταστα που σε γνώρισα χρυσοχέρα μου..έκλεψα ιδέα για Μάρτη να το φτιάξω για την εγγονή μου, υπέροχα όλα .Ελπίζω να έρθεις και στο σπίτι μου όταν σας καλέσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πανέμορφα τα βραχιολάκια για τον Μάρτη!!!Χάρηκα που συναντηθήκαμε ξανά από κοντά!!!το απόλαυσα!!! θα το επαναλάβουμε! φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Νομίζω πως τώρα σε κατάλαβα!!! Εσύ ήσουν λοιπόν! Τι όμορφα μάτια έχεις....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Εβίτα, για πέρνα και από το σπιτάκι μου σε περιμένει το tag tag
    http://www.mamafromgreece.blogspot.com/2012/03/tag-tag.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή